hemma från kollot

Det har varit lite dålig fart på bloggen under min kollosemester.

Om jag hade haft samvete till det hade jag skyllt på någon annan, men det är nog faktiskt så att det är jag som har varit lat mest hela tiden.

Jag och gammelmatte lämnade Götet för Dalsland en halvregning fredag för drygt två veckor sedan.
Jag var halvsnäll hela vägen och skötte mig enligt rapporten till matte och husse halvbra när det gällde bilåkandet.

Hur många gånger ska jag behöva tala om att jag faktiskt inte gillar att åka bil!

I Dalsland var det ibland regn och ibland sol.
Gammelmatte och jag har solat och vilat och solat och vilat och sprungit undan från regnet en massa också.
Gammelhusse har bytt ut pannan.
Inte den pannan han har i huvudet, strax ovanför ögonen alltså utan den pannan man har för att det inte ska bli kallt i huset.
Jag tror de brukar stoppa ved i den med jämna mellanrum.
Nu är den iallafall utbytt och han har varit väldigt pysslig och duktig.

Jag försökte tappert att hämta honom och få ihop honom med övriga flocken (mig och gammelmatte) de första dagarna, men han är faktiskt mer envis än vad jag är…
Så han fick skruva ifred.

Jag ägnade mig åt krusbärsjakt och solande istället.

I förra veckan packade de en massa väskor, stoppade in buren och mig i bilen och åkte tillbaka till Göteborg igen.
Sen gick de upp mitt i natten och lämnade mig ensam hemma.
Tråkmånsar.

Fast jag var inte själv så himla länge, för sen kom matte och husse hem!
De hade kört klart på sina hojar och tyckte att soffläge med film och gris var en tillräckligt jobbig aktivitet att ägna sig åt.
Om inte jag missminner mig ska de ägna sig åt denna aktiviteten resten av veckan också.

I like!

Det här inlägget postades i betraktelse. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar