Snabb, tyst och väldigt lång gris.

Idag på promenaden visade jag prov på alla möjliga talanger.

Först använde jag mitt fenomenala luktsinne för att nosa reda på ett äpple.
Sedan var jag sjukt snabb och passade på att smita in mellan en bil och staketet.
När matte inte kollade blev jag väääldigt lång och sträckte mig hela vägen till kardanknuten under bilen.
Slutligen var jag tyst som en mus och kom undan med mitt rov.

Duktig gris.
2016-05-07 09.50.30

Tyvärr var matte också väldigt snabb och även om hon inte var så lång på höjden fick hon väldigt långa fingrar och bände ut delar av äpplet ur munnen på mig.

Himla taskigt tyckte jag.

Det blev dock en halv seger eftersom jag tuggade frenetiskt så de långa fingrarna fick dra sig tillbaka.

Nu firar jag min halva seger med en liten lur i soffan innan det är dags för kvällsmat.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

One Response to Snabb, tyst och väldigt lång gris.

Kommentera

