Midsommar

Glad midsommar en vecka i efterskott!

Vi åkte till Orust och firade midsommarafton med 40 vuxna, 8 barn och 7 hundar.

Först åkte vi bil.
Det borde ta en timma men det var som bekant midsommar och då kan visst inte folk köra bil (husse kunde!) så det tog två och en halv timma.

Att åka bil så länge tar på krafterna så jag fick lägga mig och vila i tältet efteråt.
Ungefär fyra timmar vilade jag.

Sen var det dags för upptäcktsfärd.
Först upptäckte jag alla andras tält.
De flesta kunde jag komma in i (fast jag fick inte), utom det som nån hade ställt på en byggarbetsplats.
Jag gjorde ett bra försök dock.
2016-06-24 21.32.53

Sen gick jag på upptäcktsfärd längs med vägen.
Matte tyckte att jag kunde gå lite mer i cirklar närmare själva festen men jag tyckte att vägen var bra.

IMG_20160624_210735

En av de 7 hundarna var väldigt intresserad av att hälsa på mig.
Hon är väldigt söt så jag hälsar gärna på henne också, men jag fattar inte riktigt varför själva hälsandet måste ske via bakdelen…

 

När vi kom hem igen (på natten, tältet var bara till dagvila) var vi jättetrötta hela högen så vi sov halva midsommardagen.

Resten av midsommardagen solade vi.

2016-06-25 13.38.47

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 Responses to Midsommar

  1. ecjohannisson skriver:

    Men Erika! Det där är ju en stabij! Samma sorts hund som min Hassan!

Kommentera

