Hemkomst

Efter vinterkollot tog jag med mig gammlehusse och gammelmatte och åkte tillbaka till min gata i stan.

Vi hade det väldigt mysigt och softade i soffan på lördagsförmiddagen innan de åkte iväg på galej!

2016-03-15 11.40.402016-03-15 11.40.49

På kvällen skulle matte och husse komma hem igen från sin resa (de galningarna flög iväg för att tillbringa en vecka i ÄNNU mer snö än det finns här hemma) och ta över soffgosandet.

Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig.
Matte och husses flygmaskin blev försenad från Frankrike så de fick sova en natt i Tyskland (hemskt beresta blev de på köpet) så jag fick hastigt och lustigt lägenheten för mig själv!

Trodde jag…
Mitt i natten brakade (nåja, smög gjorde de nog) gammelhusse och gammelmatte in genom dörren igen.
Det måste ändå erkännas – det var skönt med sällskap!

Framåt lunchtid på söndagen dök matte och husse upp, lite möra men glada och med alla ben och armar utan gips.
Ordningen återställd!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

