Same old same old

Den trogne läsaren vet att jag inte är speciellt förtjust i snö.

Det beror faktiskt inte bara på att jag är mesig.
Jag fryser faktiskt om fötterna också.

Eftersom jag tillbringar en del tid inne på ett uppvärmt golv är mina stackars fossingar inte så vana vid minusgrader (tänk dig själv en barforalöpning i december).

Därför blir det ganska korta promenader nu, så att jag ska orka med det.

IMG_7825

Jag gillar korta promenader på vintern.
Det är ju inte bara kallt, det är halt också – mycket ansträngande!

IMG_7822

Det har kommit ÄNNU mer snö sedan vi tog de här bilderna.
Igår morse när vi var ute hade det ramlat ner en faslig massa kramsnö och vi var så tidiga att det inte hade hunnit komma nån plog på våran gata i stan.

Som tur är har jag en sån väldigt snäll husse som stampade upp en gång åt mig över gatan så jag kunde ta mig fram någorlunda enkelt.

Husse fick tumma snö ur skorna i ca 5 minuter efteråt.
Han är snäll han!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

