Lata dagar under julen

Vi vilade som sagt var upp oss under julen.
Många lata dagar i soffan (även om matte och husse for runt en del här hemma) var perfekt för mig och brorsan.

Det började med julpyntandet (stolparna gick tyvärr inte att äta, jag provade) och Musikhjälpen – en trevlig tradition!

Sen var det mer TV och film under mellandagarna. Inte mig emot alls faktiskt.
Men jag måste ändå nämna att det är aningens irriterande att bli väckt av Smaugs vrålande i nån sorts surroundljud och sedan få höra att jag ska sluta sjåpa mig för ”han är bara missförstådd” av matte…

 

 

Jag fick pepparkakor i julklapp i år, inte popcorn.
Jag tror att de är lite trötta på att skalen fastnar i mina tänder och ännu tröttare på det timslånga smaskandet som blir en naturlig följd på detta.

Pepparkakor är också gott!
Och jag fick popcorn under julledigheten också.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

