Återbesök hos farbror veterinären

Idag var jag på djursjukhuset igen.
Det hade växt ut nån sorts knöl på sidan av min kind och denna knöl skulle kollas upp.

Matte och husse packade in mig i bilen och åkte tillbaka till farbror veterinären.

När den hemska, inte så långa men tack & lov (det måste ändå sägas) popcornberikade resan var över fick jag kliva in i receptionen.

Jag kände igen mig direkt och trots viss skepticism från mitt håll gick jag (motvilligt) med på att gå in och annäla min närvaro.

Väl inne hos de snälla sköterskorna kände jag mig som hemma så jag tog en sväng i butiken.

image

Vet ni vad?!
Det är MAT i alla påsarna!!!
Kan ni fatta att jag stod där bland all mat?
Jag blev nästan lite vimmelkantig.

Inte lika vimmelkantig som efter att farbror veterinären hade stuckit mig bakom örat dock.
Detta övergrepp inträffade strax efter den närmast religiösa upplevelsen i butiken.

Sen minns jag inte så värst mycket mer förrän jag vaknade i hissen slängd över mattes vänstra axel (!) och vänligt men bestämt talade om för henne att det var hög tid att sätta ner mig på marken.
Det gjorde hon inte.
Hon bar in mig och la mig på hallmattan.

Efter DETTA övergrepp (det är snart svårt att hålla koll på alla övergrepp) sysselsatte jag husse i ungefär två timmar med att hålla koll på mig när jag snubblade runt i lägenheten och välte saker (mest mig själv).
Matte tog över efter ett tag men då var jag så trött efter allt snubblande att jag mest sov.
En rätt nice eftermiddag alltså!

image

Knölen ja.
Den är borta nu.
Det var tydligen nån sorts tömning involverat och nu behöver vi inte prata mer om det.

Jag mår finfint!

image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

