Hur gör djur?

Hemma på min gata i stan går vi ibland ut genom källaren och in genom vanliga ingången.
Det är mest praktiskt på vintern när yttertrappan kan vara lite hal att gå i för mina små klövar (uppåt går finfint).

I Dalslandet finns det också flera dörrar.

Oftast går jag ut genom dörren på baksidan (närmast till äpplena där).
Det finns ett ruskigt obehagligt galler utanför dörren, det undviker jag så mycket jag bara kan.

IMG_6516

Sen är det gräsmatta och äppleträd för hela slanten.

IMG_6511

För att variera mig lite brukar jag gå in på framsidan av huset.
Då har jag nämligen väldigt nära till köket och där brukar det bli bra utdelning när jag har varit duktig och gjort my business vid komposten.

Tyvärr finns det ett lika ruskigt obehagligt galler även där.
Det undviker jag också å det vildaste.
IMG_6497

På vintern är det ibland snö på tomten när jag tittar ut på baksidan.
Då händer det att jag gör ett försök vid den andra dörren.
Man kan ju aldrig veta ifall det verkligen är snö på båda sidorna av huset…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

