Midsommar

Jag hade inte så värst jättemycket lust att åka bil faktiskt.
Alls.
Låg faktiskt väldigt bra i soffan.
2015-06-19 08.57.10

Tyvärr är matte och husse väldigt envisa så jag fick snällt(?) hoppa in i buren ändå…
Som tur är kunde jag gnälla mig till lite grillgaffelgos under färden.
2015-06-19 10.35.02

Matte säger att hon blir åksjuk av att sitta bakåt och klia mig.
Jag tycker att hon ser rätt pigg ut.

2015-06-19 10.38.16

Vi tog en liten paus och tankade bilen på Stenungsön.
Jag gjorde några tappra försök att rymma men det gick inte så bra.
Jag försökte också få dem att stanna kvar och fira midsommar där men matte tyckte inte att en obemannad bensinstation var ett så värst mysigt ställe.

2015-06-19 11.32.03

Väl framme på Orust var det ändå väldigt trevligt.
Nio (9!) hundar, en faslig massa människor i olika storlekar och så lilla jag.

Jag gick min vanliga upptäcktsfärd runt ägorna och i år vågade jag mig på att utöka promenaden.
Det var sådär poppis hos matte och husse.

Sen fick jag mitt tält uppsatt så att jag kunde gå och lägga mig.
Det var helt OK mysigt men granntältet var ännu mysigare.

Jädrar va matte sprang när jag gick in och försökte lägga mig där.
Hon visade upp ett väldigt stort ordförråd av arga och inte så vackra ord också.

Till slut försökte jag gå in i bilen för att visa att jag ville åka hem.
Det var visserligen fel bil i vilken det satt en morrande labrador men budskapet gick fram och jag fick åka hem till min soffa!

På lördagen var jag tvungen att vila mig jättemycket.

2015-06-20 12.56.45

2015-06-20 18.22.58

2015-06-20 12.42.45

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

One Response to Midsommar

  1. Mia skriver:

    Jag förstår att det varit en arbetsam helg och att du behöde vila mycket!

Kommentera

