Veterinärbesök

Igår fick jag åka till doktorn och kolla upp mina lungor.
Det låter lite pipigt när jag andas så matte och husse blev lite nojiga så jag fick åka bil.
Det var precis så tråkigt som jag kom ihåg det (bilåkandet alltså).

Väl framme hos tant doktorn fick jag först ställa mig på vågen (himla ofint,  jag vet)…
Jag fick i alla fall godis för besväret.

image

Knappt under 30kg vägde jag in på ifall nån undrade!

Sen fick jag gå in i ett sånt där tråkigt rum och bli klämd och lyssnad på.
Jag gjorde mitt bästa för att gå ut men det var som vi säger i Göteborg ”änna låst”.

image

Klämmandet och lyssnandet gick helt ok.
Jag fick medicin och sen fick jag knäckebröd!
På vägen ut gick jag upp på vågen igen men inte tusan fick jag mer godis för det.

image

Nu är jag hemma och vilar mig, får mer medicin och ser till att de matar mig riktigt ordentligt med mat och godis.
Det gäller att nyttja situationen på bästa sätt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

