Skillnad.

Matte tycker att det är väldigt stor skillnad på min ljudvolym när jag går UT på promenaden och när jag är på väg IN igen.

Det är väl klart.
På utvägen har jag massor av snö, vägsalt, grus och kallt framför mig.
På hemvägen har jag mindre snö, vägsalt, grus och kallt framför mig och oftast en middag som väntar inne.
Ingen större vits att protestera då.

Jag har försöker få dem att tycka synd om mig för att min fot gör ont men det haglar inte direkt sympatier.
Det är en trorrspricka jag fått av allt vägsalt.

Matte säger att det skulle bli bättre om jag tog på mig skor men jag har tydligt talat om för henne vad jag tycker att hon ska göra med nämnda sko.

Sen sa hon att det skulle bli bättre om hon fick lägga på salva.
Se ovan.

Hon lyckades smyga på lite salva häromdagen när jag låg i soffan och vilade upp mig.
Det satt långt inne, men jag måste tillstå att det gör mindre ont i foten nu…

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 Responses to Skillnad.

  1. Garcia skriver:

    Tycker synd om dig, spricka i foten låter inget vidare. Själv får jag inte gå ut ens på landet nu. Jag är innekanin och det är för kallt ute.

Kommentera

