Hemma på min gata i stan!

Här kommer de utlovade bilderna på min nya promenadutsikt.

Jag tycker att den är helt OK,  men jag måste tillstå att jag saknar mina vänner änderna och min skolgård lite.

image

image

image

image

Snart har jag nog hunnit kolla runt tillräckligt mycket för att bilda mig en uppfattning om var skatterna (godis och tuggummi) finns i de här kvarteren.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 Responses to Hemma på min gata i stan!

  1. Emma skriver:

    Hej! Den här bloggen är fantastisk! Har länge funderat på att skaffa en liten gris, bor dock i en lägenhet på andra våningen (med hiss och fina naturområden i närheten). Verkar som att de flesta uppfödare tycker lägenhetsgrisar är ett stort no-no, men för er verkar det ju inte vara något problem. Så vad ska man tro på? Och hur får ni det att fungera?

    • ruffebloggen skriver:

      Hej! Den allmänna uppfattningen är att grisar ska bo på landet, eller åtminstone i villa med tillgång till utevistelse hela tiden. Jag kan hålla med om det i princip, men vet ju också att Rufus har det jättebra där han bor.
      Det går utmärkt att få det att funka men då får du vara beredd på att grisen måste komma i första hand i stor utsträckning.
      När vi valde ny lägenhet fick vi avstå flera som hade varit perfekta för oss men kassa för Rufus. Du verkar ju bo jättebra så det ska säkert få att funka.
      Ett tips är att gå in på minigris-gruppen på Facebook och ta lite kontakt med folk där. Många uppfödare säjer inte grisar till lägenheter men det går kanske att ordna så att uppfödaren får komma och hälsa på dig?
      https://www.facebook.com/groups/517111508347768/
      Rufus går ju på låda, det är inga problem att träna grisar till det, grisen måste också få nånstans att sova i fred, där de kan bädda och stöka utan att det gör nåt.
      Hör gärna av dig om du har frågor!

  2. Garcia skriver:

    Vi saknar Rufus på Norra Å

Kommentera

