Soldyrkare 1 & 2

Vi hade utomhuspremiär i söndags, jag och brorsan.

Som den världsvana, uthålliga och alltid positiva (nu fick matte nåt i halsen, jösses va hon hostar…) gris jag är så har jag ju varit ute flera gånger redan den här våren.
Men nu var det äntligen tillräckligt varmt för att han den däringa sydamerikanen skulle kunna vistas ute i vårt kalla klimat.


wpid-img_20140525_153006.jpg

 

Jag visade honom allt jag kan om utomhuset.
Hur man bäst kliar sig mot bänken, hur man letar efter mat i springorna mellan markteglet och hur man maxar sin solning.

Tyvärr tyckte Tyson att det blev lite för mycket natur när det både blåste och prasslade i häcken och måsarna skrek.
Stackarn blev helt vettskrämd så vi fick eskortera honom in till tryggheten i soffan igen.
Själv tyckte jag att det blev lite kallt så jag la mig på min matta vid (innanför) fönstret istället.

Husse fnös och sa att något om att vi är verkliga stadsdjur.

Tack husse!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

