Draghjälp

För att inte missa värdefull frukostätning på morgonen försöker jag påbörja väckningen så tidigt jag bara kan.
Matte och husse har ingen lust att gå upp tidigt, men jag lirkar och ber snällt för att få servering när jag önskar.

Det går oftast inte så bra.

Jag har iallafall fått experthjälp utifrån på sista tiden.
En väldigt morgonpigg koltrast har flyttat in i buskaget utanför vår uteplats och han kvittrar som besatt från första morgonljuset.
Bra kille!

Matte kontrade med att morra åt både mig och koltrasten, inte så snällt.
Husse sover som klubbad så han hör inte pippin.
Ibland hör han inte mig heller, men han hör VERKLIGEN när matte skäller på mig.

Det gör halva Göteborg.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

