En storebrors tuffa vardag

Ibland är det väldigt jobbigt att vara storebror.
Tyson vill alltid vara precis där jag är, och om jag flyttar på mig vill han gärna vara där också.

 

wpid-1394894143065.jpg

 

Aldrig får jag äta ifred heller…
Det är lite halvjobbigt att käka med publik, men jag brukar klara av det bra. Egentligen är jag mest nervös för att han ska äta upp min mat, men än så länge har han inte visat något intresse för det.
Bäst att käka snabbt för att vara på den säkra sidan.

 

wpid-IMG_20140315_154836.jpg

 

Igår var gammelmatte och gammelhusse och hälsade på oss igen. De var här förra helgen när matte och husse var i London.
Nu kom de tillbaka med nyckeln och fikade lite med oss.

Brorsan visade sig från sin allra bästa sämsta sida och jagade mig runt halva lägenheten och skulle bestämma över mig.
Han är påstridig den lilla krabaten, men jag är större!
Om jag säger ifrån låtsas han att han är en sten och blir sårad i hela själen.
Själv ville jag mest vara ifred så jag fick fly in under gammelmattes tröja för lite lugn och ro.

 

wpid-CAM00327.jpg

 

Matte och husse säger att brorsan inte riktigt kan hjälpa hur han beter sig, för att han har en mycket mycket liten hjärna.
Jag tror att han luras och egentligen är mycket smartare än de tror.
Allt är en konspiration för att komma åt min mat!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

