Utflykt

 

Igår var matte och jag på äventyr.

Husse upptäckte att jag fått ett tillskott till mitt vackra yttre häromdagen.
En knöl/boll/utväxt på hakan.
Det är inte nån dubbelhaka (den syns inte när jag sträcker på mig såhär…) utan tillfälligt fel på grisen alltså.

IMAG1737

Efter lite klämmande och stökande bestämdes det att jag skulle åka till djurdoktorn.
Om man är gris och bor i stan får man åka lite längre bort för att gå till djurdoktorn.
Matte stoppade in mig i bilen och åkte till Vallda.

Det är faktiskt inte jättelångt bort visade det sig, men för säkerhets skull protesterade jag lite ändå.

Jag är väldigt sällan hos doktorn men har minne som en elefant. Redan på lukten fattade jag vad som var på gång så det blev tvärstopp i dörren.
Sen tänkte jag att det kankse ändå var värt att kolla upp vad de hade där inne (ibland finns det hundgodis).
Det var alltså helt frivilligt som jag gick in genom dörren.

Ibland behöver jag vägas hos doktorn och då måste jag ställa mig på vågen.
Det gillar jag INTE. Hålla på och skylta med vikten på det där sättet…
Matte var dock listig som en räv och lurade upp mig på vågen fortare än ögat.
Fasen.

När den allmänna förnedringen var över fick vi komma in i ett undersökningsrum.


IMAG1744
IMAG1743

Sen fick jag träffa doktorn.
Hon var snäll men skulle tvunget hålla på och klämma på mig.
Det fick hon väl göra, men jag hade inga planer på att vara tyst under tiden.

Min knöl visade sig vara en varböld.
Den snälla (men närgångna) doktorn tömde den.
Japp, det är ungefär precis lika äckligt som det låter.
Nog om det.

Min doktor var i alla fall jättesnäll och jätteduktig.
Jag var också lite duktig (sa de i alla fall).

Matte och jag tog en liten promenad runt huset efter att allt var klart, sen åkte vi hem igen.
Idag är jag lite trött och lite hes och lite mindre knölig.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

